Slavia pojišťovna: Pojištění úrazu a nemoci
Slavia pojišťovna představila začátkem roku 2022 zbrusu nové pojištění úrazu a nemoci s názvem PRO Zdraví. O co se jedná? Pojištění je velmi atraktivní jak pro amatérské sportovce, tak i pro sportovní nadšence. Jeho součástí jsou služby výživového a pohybového poradce, kouče pro osobní rozvoj a zvládání stresu nebo také dvojnásobné plnění při úmrtí řidiče. Zkrátka a dobře nabízí nesčetnou řadu výhod.
Již po dvou měsících od uzavření pojistky smlouva kryje záda v případě onemocnění jednotlivce, ale i celé rodiny. PRO Zdraví poskytuje denní odškodné za léčení úrazu a dorovnání obvyklého příjmu při pracovní neschopnosti. Tím se Slavia pojišťovna liší od konkurenčních pojišťoven, které nabízejí obdobný produkt.
Zajímavost: PRO Zdraví je atraktivní zejména pro rekreační sportovce, protože v rámci pojištění neobsahuje žádný seznam nepojistitelných sportů.
Zpomalte s automapou od Allianz pojišťovny
Allianz pojišťovna s koncem roku 2021 připravila speciální automapu, která seznamuje řidiče s místy, na kterých dochází k největšímu počtu autonehod v ČR. Z informací získaných například od Policie ČR Allianz pojišťovna nastavila parametry, podle kterých stanovila 20 nejrizikovějších lokalit. Nejhůře dopadl Jihomoravský kraj, který se umístil na 1., 3. a 16. místě.
Nejčastější chybou vedoucí k dopravní nehodě bylo nedání přednosti v jízdě. Druhou nejfrekventovanější příčinou pak byla nepřiměřená rychlost.
Nejkritičtější místa na silnicích v ČR v letech 2018–2020
Pořadí | Silnice | Kraj | Okres | Nehody se zraněním | Katastr |
1. | I/55 | Jihomoravský | HO | 15 | Hodonín |
2. | I/30 | Ústecký | UL | 15 | Ústí nad Labem |
3. | I/23 | Jihomoravský | BO | 14 | Ostrovačice |
4. | I/3 | Středočeský | BN | 14 | Benešov |
5. | I/30 | Ústecký | UL | 14 | Všebořice |
6. | I/39 | Jihočeský | CK | 13 | Zlatá Koruna |
7. | I/4 | Jihočeský | PI | 11 | Lety |
8. | I/39 | Jihočeský | PI | 10 | Třebkov |
9. | I/45 | Moravskoslezský | BR | 10 | Nové Heřminovy |
10. | I/11 | Moravskoslezský | KI | 10 | Horní Těrlicko |
Allianz pojišťovna: Prohlídky aut přes web
Allianz pojišťovna posouvá hranice v oblasti digitálního pojišťovnictví. Jedním z nových produktů, které začala nabízet, je možnost využití digitální prohlídky vozu. Jak to funguje v praxi?
„Klient si může vozidlo nafotit bezprostředně po sjednání pojištění. Nemusí si pořizovat žádnou další aplikaci a fotografie nahraje online přímo přes responzivní web. Stačí, když přes odkaz, který dostane prostřednictvím SMS zprávy nebo e-mailu nahraje online fotografie,“ vysvětluje Veronika Hašplová, senior expert pojištění majetku Allianz pojišťovny.
Pro online prohlídku pak stačí nahrát celkem 8 fotografií (4 exteriérové a 4 interiérové). Celý proces prohlídky zabere přibližně 5 minut.
Česká podnikatelská pojišťovna: Zdravotní asistence po telefonu
V červnu roku 2021 odstartovala Česká podnikatelská pojišťovna novou asistenční službu ke smlouvám životního pojištění. Jedná se o zdravotní a sociální infolinku s názvem ČPP Pomoc, která funguje 24 hodin denně 7 dní v týdnu a může ji neomezeně využívat až 5 blízkých osob. Linka má fungovat jako spolehlivý zdroj informací, který lidem ušetří čas při hledání odpovědí na případné dotazy na internetu. Cena služby činí 89 Kč za měsíc, a to bez ohledu na počet zrealizovaných hovorů.
„Novinka zahrnuje tři dílčí služby. Jsou to rychlé zdravotní informace, lékař na telefonu a rychlé sociální informace,“ sděluje Jitka Volná, manažerka odboru vývoje životního pojištění.
Kooperativa: Digitální asistenční karta s meteovarováním
Kooperativa spojila své síly se společností Meteopress a připravila speciální službu, která klienty předem upozorní na blížící se nepříznivé počasí v okolí jejich nemovitosti či domácnosti. Nutnou podmínkou je sjednání pojištění majetku u Kooperativy. Tato zcela nadčasová služba je zdarma.
Počasí je poslední roky čím dál nevyzpytatelnější. Krupobití, vichřice, bouřky nebo třeba extrémní námraza. Všechny tyto situace mohou zapříčinit poškození nemovitosti, vozidla nebo elektroniky v domácnosti. Kooperativa upozorní své klienty ve chvíli, kdy se blíží počasí, které by mohlo být hrozbou, a tím dává lidem šanci uchránit svůj majetek před újmou.
„Jedná se o preventivní službu, v žádném případě se klienti nemusí obávat toho, že budeme snižovat pojistné plnění, pokud na naše varování nebudou mít možnost zareagovat nebo je třeba v danou chvíli přehlédnou,“ ujišťuje Filip Král, člen představenstva pojišťovny Kooperativa.
UNIQA: Aktualizované pojištění odpovědnosti pro vrcholové manažery
V lednu 2022 přišla pojišťovna UNIQA s novými pojistnými podmínkami pro odpovědnostní pojištění top manažerů. Důvodem je zvyšující se technologický pokrok, napjatá situace na pracovním trhu i sílící odpovědnost vysokého managementu.
Pojištění se vztahuje na povinnost pojištěného člena orgánu uhradit finanční škodu vzniklou následkem porušení povinnosti jednat s péčí řádného hospodáře, v rozporu se zásadou loajality nebo v důsledku absence potřebných znalostí a pečlivosti. Přičemž nárok na odškodnění mohou vznést jak třetí strany (např. zákazníci, akcionáři), tak i společnost samotná. Typickým příkladem může být například nevhodný výběr manažerů nebo nevhodná investice, která vedla k finančním škodám.
Kromě finanční škody kryje pojištění také náklady na právní ochranu a šetření, náklady související se zásahem regulatorního orgánu, náklady na psychickou pomoc, náklady na očištění jména a další.
Maxima pojišťovna: MaxDomov 3.0
Koncem roku 2021 inovovala Maxima pojišťovna svůj produkt MaxDomov 3.0, který se týká pojištění majetku a odpovědnosti občanů. MaxDomov 3.0 umožňuje připojistit širší a variabilnější spektrum pojistných nebezpečí i konkrétních předmětů pojištění. Aktualizace se týká zejména změny pojištění stavby, kde lze pojistit například strojní a elektronická rizika, zahradní techniku, ztrátu nájemného apod. Hlavní změnou je pak samotná cena produktu, která je výhodnější i pro komplexní pojistky s vyššími limity.
Změna také nastala v oblasti pojištění domácnosti. Nově si můžete sjednat připojištění na věci ve vozidle nebo na škody způsobené poruchou chladicího zařízení.
Česká asociace pojišťoven: Stížnost kvůli vzniku monopolu na pojištění cizinců
V listopadu loňského roku podala Česká asociace pojišťoven (dále jen ČAP) stížnost Evropské komisi pro porušení evropského práva. Předmětem stížnosti byl fakt, že podle novely zákona z července loňského roku si mohou cizinci zřídit po dobu příštích pěti let povinné komplexní zdravotní pojištění pouze u Pojišťovny VZP, a.s. To dle ČAP odporuje pravidlům hospodářské soutěže a rovněž pravidlům Smlouvy o fungování Evropské unie.
Novela znemožňuje ostatním podnikům poskytovat zdravotní pojištění cizinců v ČR. Tím dochází také k porušování svobody usazování a volného pohybu služeb, která je rovněž součástí primárního práva EU. „Hlavním důvodem podání stížnosti České asociace pojišťoven k Evropské komisi je zásadní nesouhlas se zavedením monopolu, který jednoznačně poškozuje koncové klienty a vylučuje z trhu konkurenci. Takový postup státu je zcela v rozporu se soutěžním právem EU,“ říká Ivo Janda z advokátní kanceláře White & Case.