Rozhodli jsme se, že se postupně zaměříme v našich článcích na ty největší pojišťovací zprostředkovatele životního a úrazového pojištění. Proč? Chceme Vám přiblížit současný trh s těmito dvěma pojistnými produkty. Jak se na něm v současné době prodává, kdo je lídrem trhu a co můžeme a nemusíte očekávat od fyzického zprostředkování pojištění.
OVB allfinanz historie a současnost prodejce pojištění
Společnost OVB je přední poradenskou společností na českém trhu. Na českém trhu působí od roku 1992. Avšak historie její mateřské společnosti sahá až do roku 1970. V současné době společnost OVB působí ve více než 14 zemích v Evropě od Španělska po Ukrajinu. Aktivně společnost začala na českém trhu působit v roce 1993. Především díky svému know-how z jiných zemí se zařadila velmi rychle mezi největší prodejce především životního pojištění. Na přelomu let devadesátých a nového tisíciletí pak byla doslova hegemonem v prodeji životních pojistek s organizací prodeje v rámci tvz. MLM (multi level marketingu). Na rozdíl od společností sdružující i jiné organizace (tzv. pooly) si OVB zakládá vždy svých prodejních a náborových principech, na své značce a striktně dodržuje zásadu práce obchodních zástupců pouze pro jeden subjekt.
Tip: Víte co je multilevel marketing?
„Multilevel marketing označuje firmy, které motivují své obchodní zástupce nejenom k prodeji, ale i k náboru dalších členů obchodního týmu. Za každý prodej svého produktu je obchodní zástupce ohodnocen body a čím více bodů získá, tím více může stoupat firemní hierarchií a zároveň disponuje zisky ze struktur umístěných pod ním. Ve většině případů je obchod uzavřený v Kč přepočítán na body a ty jsi pak rozděleny do firemní struktury dle postavení obchodního zástupce. MLM ve světě financí pak jistě není firmou označovanou jako pyramida. Se světem kosmetiky či prodeje jiných produktů má však společné základní dva hnací motory – vysokou provizi za prodaný produkt a precizní velký nábor nových obchodních zástupců.“
Produkty nabízené v rámci sítě OVB
V rámci produktů nabízené společností OVB nalezneme dnes již téměř kompletní nabídku finančních produktů. A to jak investičních produktů, tak samozřejmě životních a neživotních produktů a stejně tak úvěrových produktů – tj. zejména hypotéčních úvěrů. My se zaměříme zejména produkt životního pojištění, jehož prodej v rámci sítě hrál a stále hraje hlavní roli.
Životní pojištění včera, dnes a zítra
V rámci životního pojištění je potřeba si uvědomit několik velmi důležitých faktů. Kdo si uzavře životní pojištění většinou si ho platí minimálně do konce svého aktivního pracovního života. Životní pojištění je pro zprostředkovatele extrémně zajímavé, protože za něj platí velmi zajímavá provize od pojišťoven. Klient, co si uzavírá životní pojištění by měl pamatovat stejně jako u pojištění svého majetku na jeho pravidelnou aktualizaci. V neposlední řadě by si člověk měl zvážit priority k uzavření takové pojistky. Mnohdy klient, který si chce uzavřít úrazové pojištění zjistí, že potřebuje rizikovou životní pojistku a naopak, ostatně o tomto tématu jsme již psali v článku: „Úrazové nebo životní pojištění?“.
Z kraje devadesátých let nebyl náš trh logicky nasycen a tak uzavírání životního pojištění zažívalo zlaté časy. Ovšem je potřeba říci, že zároveň provizní odměna pro zprostředkovatele byla zlomková. Málokterá životní pojistka zároveň se dožila dnešních dnů. Příjmy obyvatel se radikálně změnily a tak neustálou progresí prochází i limity plnění u životních smluv. U investičních životních pojištění, když je například velmi výhodné zhodnocení vkladu, tak tyto smlouvy jsou podrobeny největšímu tlaku pojišťovacích zprostředkovatelů a to jak ze strany přímo pojišťoven tak i skrze pojišťovací zprostředkovatele.
U velmi rychlého rozvoje životního trhu a MLM sítí u nás stála samozřejmě též společnost OVB. Mezi další společnosti, které vznikly v devadesátých letech minulého století a i nadále patří mezi leadery v životním pojištění bychom jistě mohli zařadit též společnost ZFP akademie, Akropol, Kapitol či Effectconsulting. Z těch později vzniklých jistě budete znát společnosti jako Partners, Broker Consulting či Fincentrum. Ostatně jak si vedou společnosti dle inkasa provizí za poslední uzavřené roky lze dobře vyčíst z následující tabulky:
Zdroj: opojisteni.cz
Společnost OVB v současné době nabízí základní dva produkty životního pojištění. A to rizikové životní pojištění a investiční životní pojištění.
Rizikové životní pojištění by nám mělo pokrýt ty nejméně radostné okamžiky v našem životě. Zvlášť když jsme živitelem rodiny a zároveň máme již tak dnes běžnou hypotéku. Rizikové životní pojištění kryje právě tyto nahodilá rizika, který jsou zejména – úraz vážný i méně závažný, smrtelná událost či dlouhodobá závažná nemoc. Zásadním rozdílem oproti investičnímu životnímu pojištění je samozřejmě absence samostatné investiční složky – zjednodušeně řečeno platíte pouze za pokrytí Vámi vybraných pojistných rizik. V rámci životní pojistky si můžete zvolit i klesající hodnotu pojistné částky. Je to zejména pro případ, že splácíte hypotéku či jiné závazky a víte, že hodnota těchto Vašich závazků se časem sníží či snižuje.
Co byste měli očekávat při sjednání kvalitního životního rizikového pojištění od OVB?
- Srovnání mnoha pojistných produktů od životních pojišťoven napříč trhem
- Zvolit správné pojistné částky rizik dle výše vašich závazků a potřeb
- Zvolit správnou délku smlouvy a domluvit si předem četnost aktualizace smlouvy
- Vybrat vhodné připojištění z jejich široké škály
Investiční životní pojištění je poslední dva až tři roky na výrazném ústupu. Na popularitě mu ubrala zejména jeho samotná složitost a rozdílná kvalita právě při vysvětlení a uzavření produktu. Mnoho produktů zároveň bylo velmi nevýhodných pro klienty a proto se dnes nabídka investičních životních pojištění výrazně proměnila a klienti volí samostatné investiční produkty (ty nabízí společnost OVB též). Výhody investičního životního pojištění můžeme spatřovat právě v oné správě pouze jedné smlouvy, s jedním poradcem. Samotní si můžete zvolit strategii investování to investičních fondů a onu strategii můžete v průběhu smlouvy měnit. Návratnost Vámi vložených prostředků avšak není garantována.
Klient a sjednání životního pojištění
Co tedy můžeme jako klient očekávat při sjednání životního pojištění u společnosti OVB? Především bychom měli mít na paměti, že vždy hraje roli odkud a jak dobře známe svého finančního poradce. V žádném oboru a pojišťovnictví není výjimkou, že osobní reference je tou nejlepší vizitkou každého poradce či obchodního zástupce. Společnost OVB je MLM společností a to jednou z největších na trhu. Co z toho plyne? Má vždy dobře ošetřena základní dětské nemoci při zprostředkování finančních produktů. Má výhody svého letitého know-how a vnitřního provozu. Zároveň bychom ovšem neměli zapomenout, že při tak velkém počtu poradců může jejich úroveň být nesmírně rozdílná. Od elitních a zkušených poradců až po nováčky či ty, kde jejich hlavním zájmem je výška provize a nikoliv zájem Vás klienta.
Tipy pro Vás při uzavírání smluv životního pojištění:
- Vždy chtějte po svém poradci reference
- Chtějte srovnání několika variant produktu od několika pojišťoven
- Vždy mějte na paměti „zákazník náš pán“
- Nikdy neuzavírejte tak důležitou smlouvu na první schůzce
- Vždy si napište důvody uzavření smlouvy předem a mějte je vždy na paměti
- V případě, že byste rádi investovali, uzavřete smlouvu o investici zvlášť