Často se setkáváme s dotazy týkající se zkušenosti s havarijním pojištěním. Když do vyhledávače zadáte „havarijní pojištění zkušenosti“ zjistíte, že na daný dotaz neexistuje skoro žádný článek. Proto vám přinášíme shrnutí toho, s jakými zkušenosti se na nás naši klienti nejčastěji obrací a co je největším kamenem úrazu u havarijního pojištění.
Sjednání havarijního pojištění
Samotné sjednání pojištění není žádný problém, stačí do online kalkulačky vyplnit základní údaje, vybrat si vhodnou nabídku pro vás, uhradit a jste pojištění. Na co by si však každý zájemce o pojištění měl dávat pozor je správné nastavení pojistné částky. Pojistná částka by měla přibližně odpovídat hodnotě vozidla, často se však klientům stává, že své vozidlo podpojistili nebo naopak přepojistili. Podpojištění znamená, že je vozidlo pojištěno na menší částku, než je jeho aktuální hodnota a i když má zpravidla za následek nižší cenu pojištění, v případě pojistné události vám může pojišťovna kvůli tomu krátit pojistné plnění. Z druhé strany se v důsledku přepojištění neúměrně zvyšuje výše pojistného na havarijní pojištění, a proto by pojistná částka měla co nejvíce odpovídat hodnotě vozu.
Vyplatí se sjednat připojištění?
Jedním z častých dotazů našich klientů je, zdali se vyplatí sjednávat připojištění k havarijnímu pojištění, popřípadě zdali se vůbec vyplatí sjednat havarijní pojištění a ne připojištění k povinnému ručení? V této souvislosti si musíme uvědomit, že je připojištění doplňkovým produktem, který je levnější než hlavní pojistný produkt, přičemž často poskytuje menší pojistnou ochranu. Proto je vhodné na každé pojistné nebezpečí sjednávat ten pojistný produkt, který je na to specializovaný. Nejlepším řešením je proto vždy sjednávat balíček havarijního pojištění s co nejvyšším rozsahem krytí (nejlépe pojištění All Risk) a pokud se obáváte nějakého specifického nebezpečí (např. nenadálá porucha vozidla), tak jej připojistit.
Placení pojistného
Dále se nás ptáte, jaký je rozdíl mezi různými frekvencemi placení pojistného, tedy jestli je důležité, zdali platím měsíčně, čtvrtletně, pololetně či ročně? Bohužel to důležité je, neboť i vybraná frekvence placení vám ovlivňuje konečnou cenu pojištění. V řadě případů pojišťovny upřednostňují, aby pojistné získali od klienta co nejrychleji a aby u nich klient byl pojištěn co nejdéle. Z tohoto vyplývá, že čím menší frekvence placení, tím nižší cena pojištění. Nejvíce se vám tedy vyplatí hradit pojistné jednou ročně, neboť to budete mít cenově zvýhodněné.
Hlásit nebo nehlásit pojistnou událost?
Stejně tak jako u povinného ručení, existují i u havarijního pojištění bonusy a malusy. V naší sekci „havarijní pojištění zkušenosti“ je toto snad nečastějším a nesložitějším dotazem od našich klientů, neboť neexistuje přesná odpověď. Všichni tento problém známe, pokud nahlásíme škodu pojišťovně, tak ji za nás uhradí ale kvůli malusům se nám zvýší cena pojištění. Pokud však škodu nenahlásíme, bonusy sice zůstanou, ale musíme si to uhradit ze svého. Dle našeho názoru záleží vždy na výši škody a nastavení vašeho pojištění. Nejprve si zjistěte, jaký je systém bonus/malus u vašeho pojistitele (bude to v tabulce v pojistných podmínkách vašeho pojištění). Zde přesně uvidíte, jaký bude mít pojistná událost dopad na vaše pojištění – kolik malusů získáte a jak se vám bude prodražovat cena pojištění, přičemž u některých pojistitelů to může být i 10procentní či větší nárůst po první pojistné události. V této souvislosti zvažte výši škody k proplacení versus nárůst pojistného do budoucna. Pokud jde o menší škodu, zpravidla se vždy vyplatí ji uhradit ze svého a nepřicházet o bonusy na pojistném.
Havarijní pojištění – zkušenosti
Často se setkáváme s dotazy týkající se zkušeností našich klientů s havarijním pojištěním. Již když do vyhledávače zadáte „havarijní pojištění – zkušenosti“ zjistíte, že na daný dotaz neexistuje skoro žádný příspěvek. Proto vám přinášíme shrnutí toho, s jakými zkušenosti se na nás naši klienti nejčastěji obrací a co je největším kamenem úrazu u havarijního pojištění.
Sjednání havarijního pojištění
Samotné sjednání pojištění není žádný problém, stačí do online kalkulačky vyplnit základní údaje, vybrat si vhodnou nabídku pro vás, uhradit a jste pojištění. Na co by si však každý zájemce o pojištění měl dávat pozor je správné nastavení pojistné částky. Pojistná částka by měla přibližně odpovídat hodnotě vozidla, často se však klientům stává, že své vozidlo podpojistili nebo naopak přepojistili. Podpojištění znamená, že je vozidlo pojištěno na menší částku, než je jeho aktuální hodnota a i když má zpravidla za následek nižší cenu pojištění, v případě pojistné události vám může pojišťovna kvůli tomu krátit pojistné plnění. Z druhé strany se v důsledku přepojištění neúměrně zvyšuje výše pojistného na havarijní pojištění, a proto by pojistná částka měla co nejvíce odpovídat hodnotě vozu.
Vyplatí se sjednat připojištění?
Jedním z častých dotazů našich klientů je, zdali se vyplatí sjednávat připojištění k havarijnímu pojištění, popřípadě zdali se vůbec vyplatí sjednat havarijní pojištění a ne připojištění k povinnému ručení? V této souvislosti si musíme uvědomit, že je připojištění doplňkovým produktem, který je levnější než hlavní pojistný produkt, přičemž často poskytuje menší pojistnou ochranu. Proto je vhodné na každé pojistné nebezpečí sjednávat ten pojistný produkt, který je na to specializovaný. Nejlepším řešením je proto vždy sjednávat balíček havarijního pojištění s co nejvyšším rozsahem krytí (nejlépe pojištění All Risk) a pokud se obáváte nějakého specifického nebezpečí (např. nenadálá porucha vozidla), tak jej připojistit.
Placení pojistného
Dále se nás ptáte, jaký je rozdíl mezi různými frekvencemi placení pojistného, tedy jestli je důležité, zdali platím měsíčně, čtvrtletně, pololetně či ročně? Bohužel to důležité je, neboť i vybraná frekvence placení vám ovlivňuje konečnou cenu pojištění. V řadě případů pojišťovny upřednostňují, aby pojistné získali od klienta co nejrychleji a aby u nich klient byl pojištěn co nejdéle. Z tohoto vyplývá, že čím menší frekvence placení, tím nižší cena pojištění. Nejvíce se vám tedy vyplatí hradit pojistné jednou ročně, neboť to budete mít cenově zvýhodněné.
Hlásit nebo nehlásit pojistnou událost?
Stejně tak jako u povinného ručení, existují i u havarijního pojištění bonusy a malusy. V naší sekci „havarijní pojištění zkušenosti“ je toto snad nejčastějším a nesložitějším dotazem od našich klientů, neboť neexistuje přesná odpověď. Všichni tento problém známe, pokud nahlásíme škodu pojišťovně, tak ji za nás uhradí ale kvůli malusům se nám zvýší cena pojištění. Pokud však škodu nenahlásíme, bonusy sice zůstanou, ale musíme si to uhradit ze svého. Dle našeho názoru záleží vždy na výši škody a nastavení vašeho pojištění. Nejprve si zjistěte, jaký je systém bonus/malus u vašeho pojistitele (bude to v tabulce v pojistných podmínkách vašeho pojištění). Zde přesně uvidíte, jaký bude mít pojistná událost dopad na vaše pojištění – kolik malusů získáte a jak se vám bude prodražovat cena pojištění, přičemž u některých pojistitelů to může být i 10procentní či větší nárůst po první pojistné události. V této souvislosti zvažte výši škody k proplacení versus nárůst pojistného do budoucna. Pokud jde o menší škodu, zpravidla se vždy vyplatí ji uhradit ze svého a nepřicházet o bonusy na pojistném.
Jaké údaje potřebuji, jestli si chci sjednat havarijní pojištění online?
Havarijní pojištění online lze sjednat pomocí naší kalkulačky havarijního pojištění online. Budete k tomu potřebovat znát následující údaje:
- Druh vozidla
- Druh použití vozidla
- Tovární značku
- Model vozidla
- Objem motoru
- Výkon motoru
- Rok výroby
Dále budete potřebovat údaje o pojistníkovi:
- Celé jméno
- Věk
- PSČ
- Město
- Telefon
Postup při nafocení vozidla u havarijního pojištění
1. Jedna fotografie se pořizuje zepředu zprava (s čitelnou RZ – registrační značkou vozidla).
2. Druhá fotografie se nafotí zleva zezadu (též s čitelnou RZ – registrační značkou vozidla).
3. Třetí fotografie musí zachycovat ovladače výbavy na středovém panelu, tj. místo s ovladačem ESP, navigace, autorádia, klimatizace atd. (nejlépe nafotit z prostředku zadní řady sedadel).
4. Na poslední fotografii musí být přímo VIN pojišťovaného vozidla, který naleznete na různých místech na Vašem vozidle. Najdete ho pod čelním sklem vozidla, na sloupku po otevření předních dveří nebo v prostoru motoru.
Zaslání na email
- Fotografie Vašeho vozidla a jejich zaslání na email: [email protected]
- Jako předmět zprávy uveďte „Havarijní pojištění (RZ nebo VIN vozidla)“
Postup po obdržení fotografií
Pojistnou smlouvu Vám po obdržení fotografií i s fakturou za sjednanou pojistku odešleme do Vaší emailové schránky. Originály poštou na Vaši adresu ve dvou vyhotoveních.
Smlouvy podepište a zašlete zpět na adresu naší společnosti v přiložené odpovědní obálce, kterou naleznete v zásilce.
Po obdržení podepsaných smluv Vám jedno vyhotovení s razítkem a podpisem zašleme obratem zpět.
Postup po obdržení fotografií
Pojistnou smlouvu Vám po obdržení fotografií i s fakturou za sjednanou pojistku odešleme do Vaší emailové schránky. Originály poštou na Vaši adresu ve dvou vyhotoveních.
Smlouvy podepište a zašlete zpět na adresu naší společnosti v přiložené odpovědní obálce, kterou naleznete v zásilce.
Po obdržení podepsaných smluv Vám jedno vyhotovení s razítkem a podpisem zašleme obratem zpět.
Jaké máte vy zkušenosti s havarijním pojištěním?
Napište nám na email [email protected] a podělte se s námi o své zkušenosti s havarijním pojištěním. Pomůžete nám tak zlepšit nejenom naše služby, ale i jednání pojišťoven na českém finančním trhu.